Akacja i Kasztanowiec

sobota, 5 września 2015


,,Akacja i Kasztanowiec”
Cześć!!! To ponownie ja Amelia. Dziś opowiem wam o dwóch rodzajach drzew, które wybrałam i sfotografowałam.
Pierwsze z nich to Akacja. Sfotografowałam ją na moim osiedlu. W jej koronie wrony mają gniazdo.





Liście Akacji mają ciekawy kształt. Na ich łodyżce poprzyklejane są małe listeczki.
Zawsze kiedy chodzę z babcią na spacery robimy wyliczankę na jej listkach. Ma brązowy kolor kory. I kiedy wieje wiatr jej listki ładnie powiewają i się mienią. Niektóre listki ma już żółte, ponieważ zbliża się jesień. Moim zdaniem żółte listki ładnie komponują się z zielonymi.
A waszym?
Listki Akacji mają ładny kształt delikatnie zaokrąglonego migdała.



A teraz może trochę ciekawostek!!!
Czy wiesz ,że… W Australii jest ok. 950 gatunków Akacji!!!Na całym świecie jest ich aż 1300 gatunków!!! A teraz przejdźmy do Kasztanowca.
On też jest na moim osiedlu, dokładnie obok Cerkwi Prawosławnej. Ja to nazywam to miejsce aleją Kasztanowców, ponieważ pomiędzy kasztanowcami są ławki i chodnik.






Kiedy chodzę na spacery często zbieram kasztany. Kiedy byłam mniejsza zbieraliśmy je razem  z rodzicami i bratem.
Kasztanowce są wysokie i rozłożyste. Mają brązowy kolor kory. Jesienią ich owoce spadają na ziemię i można je zbierać. Drzewa kwitną w maju, wtedy kiedy zaczynają się matury. Na moim osiedlu jest bardzo dużo tych drzew. Kształt liści mają postrzępiony a liść przypomina wielką dłoń. Są często spotykane. Z kasztanów w przedszkolu dzieci robią ludziki. Gdy kasztany opadają zwiastują jesień.
Czy wiesz, że… Kasztanowiec dorasta do 40m wysokości!!!
dojrzałe owoce kasztana są wykorzystywane do leczenia chorób reumatycznych.

Myślę, że moja opowieść wam się podobała!!! ;-)





0 komentarze:

Prześlij komentarz